Mål & resultat

Vårt mål är att du som kund ska få ut bästa möjliga resultat av din investering – oavsett om vi hjälper dig med en enstaka aktivering eller ett omfattande koncept över en längre tid. Vi har unik målgruppskunskap och kan skapa, sprida och styra din kommunikation på en mängd olika sätt via våra plattformar, influencers och sociala medier.

Alla kunder är olika och har olika utmaningar och mål med sin kommunikation. Det kan handla om att bygga kännedom & relationer, driva konvertering, skapa innehåll, hitta en ny målgrupp, påverka beslutsfattare eller en kombination av olika saker. Oavsett din kommunikationsutmaning startar vi alltid upp våra samarbeten med att klargöra vilka mål du har för att kunna utforma din aktivitet hos oss på bästa sätt för att uppfylla och leverera på dina mål.

Vårt arbetssätt

Influencer Marketing

Contentproduktion & skräddarsydda koncept

Räckvidd & spridning

Uppstart

  • Beroende på typ av samarbete tar vi initialt fram brief och/eller kampanjplan där vi tydligt specar mål, innehåll och tidsplan.
  • Vår campaign manager eller projektledare är din kontaktperson och ansvarar för planen och håller i löpande avstämningar med dig som kund.
  • Vid influencer marketing-kampanjer håller campaign manager i alla kontakter med medverkande influencers och säkerställer att alla i god tid får kampanjinformation, brief, ev. matarial/proukttester och synkar publiceringsplan (tidsplan, korr, mätningar etc.).

Genomförande & publiceringar

  • Innan kampanj publiceras/startas har vi tydliga rutiner för allt material ska slutgodkännas av dig som kund.
  • Dina egna ev. mät/trackinglänkar läggs in kampanjmaterial.
  • LOPPIgruppen använder vedertagna mätverktyg för sociala medier och har även tredjepartsmätning för sajtinnehåll för full transparens.
  • ”Brand saftety” för ditt varumärke – vi kontrollerar löpande influencers och ytor/kanaler vi inte själva äger för att så långt som möjligt garantera att ditt innehåll/varumärke exponeras i säkra miljöer.
  • Tydlig och korrekt reklammärkning som följer gängse regelverk och lagstiftning.

Uppföljning & rapportering

  • Efter avslutad kampanj (vid större samarbeten arbetar vi även med delrapportering) sammanställer vi samtliga kampanjresultat, publiceringar och utvärdering mot dina mål (räckvidd, engagemang, klick etc. beroende på typ av kampanj).
  • Vi erbjuder även för- och eftermätningar av kampanjer och aktiveringar, målgruppsanalyser samt möjlighet att medverka i våra större målgruppsenkäter som genomförs ett par gånger per år.
  • Vi återkommer med förslag och rekommendationer utifrån resultaten till dig som kund och tar tacksamt emot din feedback på hur du upplevt vårt samarbete.

LOPPIresultatindex

LOPPIresultatindex är vårt interna utvärderingssystem där vi kontinuerligt samlar in data och sammanställer resultat från samtliga kampanjer och aktiveringar. Indexet ger oss en unik samlad insikt och hjälper oss att utforma och skräddarsy upplägg för bästa möjliga resultat framåt. Det kan t.ex. hjälpa till att estimera publiceringstidpunkter, rubrik- och  bildval, innehållsupplägg etc.

Exempel på siffror LOPPIIndex Q1 2018

  • Influencersamarbeten Instagram – engagemang 4,2%
  • Influencersamarbeten blogginlägg – engagemang 3,7%
  • Nativeartiklar – CTR 0,6%
  • CTR helsidesformat display 5%

Vill du veta mer eller hur vi kan hjälpa dig?