Räckvidd & spridning

Räckvidd & spridning

Varje vecka når LOPPIgruppen med våra egna plattformar & sociala medier och anslutna influencers kanaler en total räckvidd på över 4,2 miljoner. Våra sajter har varje vecka runt en halv miljon unika besökare och över tre miljoner sidvisningar. Det finns en enorm kraft i vår räckvidd där du som kund kan antingen kan nå smalt och nischat eller brett och stort.

 

Produkter inom räckvidd & spridning

 

Elastic Search

Vår egna sökmotor där vi har möjlighet att märka upp redaktionellt innehåll och nativeartiklar med relevanta sökord. Detta gör att vi kan visa upp ditt innehåll för en så relevant och intresserad besökare som möjligt samt garantera antalet visningar ditt innehåll kommer få.

 

Annonsering via våra sociala mediekanaler

Närmare 90%* av målgruppen använder sociala medier dagligen och via våra starka sociala mediekanaler når du dessa på den digitala plats där de befinner sig. LOPPIgruppens contentteam skräddarsyr och optimerar annonser utifrån de målsättningar just du har för din kampanj.
*Källa: LOPPIgruppens trendundersökning 2017

 

Podcast

LOPPIgruppen arbetar med temabaserade poddcasts där du som annonsör får en bra ingång, rakt in i örat, till en unik målgrupp. För närvarande har vi podden ”Drömbröllop med Paula & Johanna” igång. Paula Uribe gifter sig i september och tillsammans med Johanna Kajson, en av Sveriges främsta bröllopskoordinatorer, ger podden sina lyssnare handfasta tips och råd inför dagen med stort D och så får vi följa Paulas egna bröllopsresa.

Urval av sponsorer:
Cervera, Live it, Linas Matkasse, Destination Östersund.

Lyssna på Itunes här. 

Nyhetsbrev

Med gedigna och relevanta mottagarlistor (opt-in) och pricksäker redaktionell utformning erbjuder vi olika typer av marknadsföring via nyhetsbrev – Edr, stand-alone eller medverkan i LOPPI:s veckovisa redaktionella nyhetsbrev.

 

Display – bannerannonsering på våra sajter

LOPPIgruppen erbjuder de vanligaste formaten för display/bannerannonser på våra sajter.  Annonserna kan innehålla allt ifrån loggor och text till rörlig bild och interaktiv media. Display är ett bra verktyg för att ”påminna” målgruppen om ditt varumärke (kännedom) och kan vara perfekt sätt att driva trafik till exempelvis specifika erbjudanden.  Här hittar du formaten vi erbjuder. 

 

Best Practice displayannonsering

 

  • Estetiskt snyggt utformad annons som tilltalar målgruppen
  • Kort och konsict – läsarens öga måste fångas direkt
  • Annonsen bör vara relevant för just den site du vill synas på och den målgrupp som finns där
  • Ha gärna med ett erbjudande i din annons, det ökar engagemanget betydligt
  • Så lätt annons som möjligt. Vill du veta mer om våra produkter och koncept? Läs mer här!

 

Förkortningar och termer inom banner/display:

Impression = Antalet annonsvisningar, exempel antalet gånger en annons visas på LOPPI.se.
Click = Antalet gånger en annons har klickats på.
CPM (Cost per million impressions) = Kostnad per tusen annonsvisningar. Vanligaste betalningsmodellen vid köp av bannerkampanjer på större sajter.
CPC (Cost per click) = Kostnad per klick. Vanlig betalningsmodell för annonser i sökmotorer, Google eller Bing, eller på Facebook.
CTR (Click through rate) = Klickfrekvens. Indikerar hur pass relevant eller lockande en annons är samt placering på annonsen.

Vill du veta mer eller hur vi kan hjälpa dig?