Jun 12, 2019
Foto: Banfa Jawla Life of Svea, som bland annat äger sajterna Familjeliv och Allt för Föräldrar samt nyligen förvärvade Nyheter24 går ihop med LOPPIgruppen. Därmed skapas Sveriges starkaste digitala mediehus för målgruppen kvinnor 20-45 år med 4 miljoner unika...
Jun 6, 2019
LOPPI lanserar den nya och unika influencerplattformen Vimedbarn 3.0! LOPPI var tidiga med att knyta till sig bloggare som påverkar i målgruppen gravida och mammor med barn 0-10 år. Under senaste året har influencervärlden ändrats mycket och influencers finns nu inte...
Jun 5, 2019
I veckan har vi producerat rörligt content för vår fina kund Micki Leksaker och deras nya Lundby dockhus som kommer till hösten! Filmerna är anpassade för sociala medier och producerade av vårt eminenta filmteam Premium Visuals med Lars Bredenberg i spetsen. 4 snabba...
Jun 2, 2019
Visst har du koll på att IAB Sverige har en certifiering för Influencer Marketing? Syftet är att främja standardisering och kvalitetsstyrning av rapporter, kunduppföljning, avtal, transparens och annonsmärkning. Branschen förändras i rekordfart och du ansöker därför...
Maj 29, 2019
Danijela, Kenza & Ines I onsdags, på årets hittills varmaste dag, höll vi ett somrigt lunchevent för vår fina kund Weleda AB och deras babyprodukter! I det blomstrande växthuset på Rosendals trädgård samlades över 30 influencers, gravida eller med en liten...
Apr 29, 2019
I fredags bjöd vi återigen in till uppskattad kunskapsfrukost! Hur når du ut kreativt med osexiga (ja, man får säga så!) produkter och tjänster? Vilka kanaler bör du använda? Hur behåller du engagemang och tyngd? Dessa frågor svarade vi och våra eminenta gäster på! Vi...
Apr 15, 2019
Här ger Jessica Juhlin – vår galet grymma campaign manager som varje dag skapar magi för våra kunder och influencers – dig sina bästa tips för att lyckas med ett influencer samarbete. Jessica Juhlin som influencer – hur hade det sett ut? Jag tänker...
Mar 29, 2019
I onsdags lanserade LOPPI sin nya satsning Miljöhjältar 2019! I en undersökning i målgruppen framkom det att miljöhotet är det som man är näst mest rädd för. Det är lätt att känna sig överväldigad av allt man hör men alla kan vi göra en skillnad utifrån våra egna...
Feb 19, 2019
Att känna en viss ”sociala-medier-stress” kan nog många skriva under på. I takt med att sociala medier växer – både i omfattning och antal – är det många kanaler, ytor och format ska fyllas, beläggas och formas – varje vecka och varje...
Feb 19, 2019
Matilda börjar under mars på LOPPIgruppen i en nyinrättad roll som ”Head of Influencer relations & events”. Matilda kommer närmast från Bonnier Magazines and Brands som ansvarig projektledare för resor och event på tidningen ToppHälsa. – Matilda...