Kunskap

Kunskap

Att bli förälder är en av de största händelserna i våra liv. För första gången ska man ta ansvar för en annan person fullt ut. Det är få gånger i livet man ändrar sina värderingar och köpmönster, men just föräldrarskapet är ett sådant tillfälle. Ju mer målgruppskunskap desto bättre kan du bygga relation och skapa relevant kommunikation som berör och träffar denna viktiga målgrupp.

Mammornas mediekonsumtion

Medielandskapet ändrar sig snabbt. Nya kanaler, verktyg och teknik skapar ständigt nya möjligheter och utmaningar. Målgruppen mammor ändrar sin mediekonsumtion i takt med medieutvecklingen och sätten hur man önskar ta del av information, inspiration och hitta likasinnade utvecklas ständigt.

LOPPIgruppen lägger stort fokus vid att ständigt ”ha örat mot rälsen” och samlar löpande in målgruppsdata och gör egen research. Grundläggande värderingar, konsumentbeteenden och de vanligaste frågorna/utmaningarna målgruppen ställs inför ändras dock inte lika snabbt som andelen tid man spenderar på Instastory 2017 jämfört med 2018. Men LOPPI bevakar medieutvecklingen och målgruppen noga för att alltid ge våra kunder kunskap och rekommendationer.

Årlig LOPPItrendrapport

Sedan 2013 genomför LOPPIgruppen en årlig större undersökning för att ta tempen på målgruppen mammor utifrån mediekonsumtion, värderingar, varumärkespreferenser och anpassade frågeställningar.
Här kan du ladda ner trendrapporten från 2017 ››

Via LOPPIresultatindex samlar vi kontinuerligt in resultatdata från alla våra kampanjer/aktiveringar och kan se trender/tendenser och ge rekommendationer.

Know-how-frukostar

Vi delar gärna med oss av vår kunskap dels via våra populära trendseminarier, dels via våra återkommande ”know-how-frukostar” där vi, ibland med hjälp av inbjudna gästföreläsare, tittar närmare på olika trender, kanaler och verktyg och diskuterar möjligheter och utmaningar.

Är du intresserad och vill få inbjudan till kommande tillfällen?