Campaign Manager till LOPPIgruppen

LOPPIgruppen, som är ett snabbväxande mediebolag med sajter, influencers, sociala medier och kreativa koncept för målgruppen kvinnor 20-45 år med barn, söker nya medarbetare som vill bidra till vårt team och hänga med på vår resa. Läs mer om vad vi gör här och vad vi söker för nya kollegor nedan!

Är du vår nya stjärna? LOPPIgruppen söker en Campaign Manager

LOPPIgruppen fortsätter att växa med nya kunder och kampanjer. Vi behöver omgående förstärka kampanjteamet med en Campaign Manager. Rollen innebär att projektleda och koordinera våra kundkampanjer – från ax till limpa – och säkerställa magiska leveranser!

LOPPIgruppen var först i Sverige att certifieras inom Influencer Marketing av IAB och har ett väloljat maskineri för att planera, genomföra och utveckla alltifrån mindre exklusiva aktiveringar till stora nordiska kampanjer. Vi har genomfört över 4000 influencerkampanjer och lär oss nytt varje dag i den föränderliga medievärlden. Här kan du läsa mer om vårt arbetssätt.

Våra ledord är: Kunskap, engagemang och att ha kul.
Nyfikenhet, se och ta nya möjligheter och att ständigt ligga i framkant ligger i vårt DNA.

Som Campaign Manager är du spindeln i nätet mellan våra kunder och influencers. Du är ansvarstagande, självgående, lösningsorienterad, strukturerad och noggrann, men även kreativ och har känsla samt talang för att hantera människor. Det krävs att du är en tydlig kommunikatör och kan hantera många bollar i luften med stundtals korta deadlines. Du behöver kunna anpassa och översätta en kunds kommunikations- och kampanjmål till tydliga briefer och säkerställa samt kravställa att förutsättningar finns på plats för att leverera kampanjer på utlovad tid och budget.

Du kommer både att coacha fram samt kvalitetssäkra influencerinnehåll. För att kunna göra det behöver du själv ha god stilistisk förmåga, ha känsla för god kommunikation, bild/färg/form samt grundläggande kunskaper om video/rörlig media. Vi arbetar idag främst med Instagram, blogg och podd, men ser ökad efterfrågan på YouTube och har detta som ett satsningsområde för 2019.

Vi lägger stor vikt vid mätning, uppföljning och rapportering av våra kampanjer. Du behöver därför ha god förståelse, intresse och kunskap om online marknadsföringens vanligaste KPI:er, mätetal, uppföljningsparametrar och kunna analysera och förstå olika former av digitalt resultat för att kunna ge råd och rekommendationer framåt.

Kvalifikationer
– Minst 3 års erfarenhet av arbete inom digital marknadsföring och sociala medier.
– Dokumenterad erfarenhet av digital projekt- & kampanjhantering.
– Kunskap och praktisk erfarenhet av Google Analytics och gärna andra mät/uppföljningssystem.
– Praktisk erfarenhet av contentproduktion och kurering av digitalt/sociala medier innehåll.
– Svenska och engelska.
– Officepaketet (främst Excel och PPT) samt bild- och videobehandling.

Personliga egenskaper:
– Självgående, hög egen drivkraft och ansvarstagande.
– Nyfiken och framåtlutad – du vill hela tiden utveckla och utvecklas och räds inte förändring.
– God kommunikatör och stort eget intresse för sociala medier och marknadsföring.
– Organiserad, noggrann och lösningsorienterad.
– Gilla att jobba med människor och duktig på relationer.
– Tydlig och kunna ställa krav samt sätta realistiska förväntningar.
– Kreativ och idérik.

Vi är ett bolag i ständig förändring som växer, med högt i tak och massor av utvecklingsmöjligheter för rätt person då vi befinner oss i en av de föränderligaste branscherna. Vi värdesätter kul på jobbet som bland annat innebär att tränar ihop, passar på att fira våra segrar så ofta det går och har en öppen företagskultur där alla kan vara med och påverka.

Vi ser gärna manliga sökande!

Vill du jobba på LOPPIgruppen men inte passar in i rollen ovan?

Vi är alltid öppna för andra duktiga människor som vill jobba tillsammans med oss i vårt team. Välkommen med din ansökan.