I fredags bjöd vi återigen in till uppskattad kunskapsfrukost! Hur når du ut kreativt med osexiga (ja, man får säga så!) produkter och tjänster? Vilka kanaler bör du använda? Hur behåller du engagemang och tyngd? Dessa frågor svarade vi och våra eminenta gäster på! Vi hade äran att gästas av Gabrielle Asberg från Perrigo, Lisa Lönnberg från SEB och Karin Säther som är ett riktigt influencer-ess.

6 snabba tips!

  • Möt målgruppen där hon är – i sociala kanaler, hos influencers och via content/native
  • Bäst engagemang och “true” influencer marketing uppstår när man verkligen och genuint står bakom varumärket man marknadsför
  • Addera köpt spridning i sociala medier för att bredda ytterligare
  • Stirra dig inte blind på räckvidd hos en influencer (oavsett kanal) utan titta på målgruppen, engagemanget och som sagt – hitta matchen och genuiniteten
  • Viktigt och bra med nätverk/agentur/byrå för kvalitet
  • Testa och utvärdera

Vi på LOPPIgruppen har gjort otaliga kampanjer för lite ”svårare” produkter/tjänster – vill du ta del av case, bolla kampanjer eller bara säga hej så maila oss på sales@loppi.se 🔝