Matilda börjar under mars på LOPPIgruppen i en nyinrättad roll som ”Head of Influencer relations & events”. Matilda kommer närmast från Bonnier Magazines and Brands som ansvarig projektledare för resor och event på tidningen ToppHälsa.

– Matilda är en drömrekrytering och kommer att bidra till vårt team på många sätt. Vi växer tillsammans med våra kunder och deras behov på den spännande mediemarknaden, och Matilda har bred och relevant erfarenhet från projektledning, innehåll, sälj och relationer som i kombination med hennes energi och driv är 10 poäng av 10. Jag ser så fram emot att ha henne med i vårt team, säger Katarina Bergegård, VD och ägare LOPPIgruppen.

– Sveriges mammor är en viktig målgrupp och LOPPI är proffs på att nå ut till dem på ett ärligt, varmt och personligt sätt. Jag är oerhört glad och stolt över att få vara med på resan och tillsammans med alla erfarna medarbetare i LOPPIteamet växa och skapa ännu fler träffsäkra kampanjer och bli top-of-mind för företag som vill nå denna spännande målgrupp, säger Matilda Bergfeldt.

Matilda har i grunden en kandidatexamen i journalistik o digitala medier och har arbetat i olika roller inom journalistik, copy, film och marknadsföring sedan 2009. Hon är även löpcoach och gillar träning!

Kontaktuppgift
Katarina Bergegård, VD
katarina@loppi.se
0701–060606