Pressmeddelande den 28 augusti 2018

Nytt pris hyllar micro-influencers

LOPPIgruppen har instiftat ett pris för att hylla årets stora trend inom sociala medier, micro-influencers. Priset delas ut till föräldraprofiler med inspirerande konton inom kategorierna Årets Hjältemamma, Årets Storyteller, Årets Igenkänning och Årets Newbie.

”Vi har sett ett stort intresse från våra kunder och marknaden generellt när det kommer till micro-influencers. Många har fått upp ögonen för att mindre profiler är väldigt duktiga på att skapa engagemang som ska lyftas, hyllas och ges välförtjänt uppmärksamhet i strålkastarljuset i medievärlden.” säger Katarina Bergegård, VD för LOPPIgruppen.

Micro-influencers är sociala medieprofiler med ett mindre antal följare än de stora, etablerade profilerna. Dessa syns sällan på topplistor men är däremot starka inom sina respektive nisher. Under årets LOPPIevent Höststart kommer fokus ligga på profiler med 1500 – 10 000 följare med en prisutdelning av de nyinstiftade priserna.

”Om det är räckvidd kunden efterfrågar är de stora, etablerade profilerna ett säkert kort men om det viktigaste målet med kampanjen är engagemang är micro-influencers ett bra val där kunden får en närmare kontakt med följarna, högre påverkansgrad och genuint engagemang. Vi tror absolut att trenden med micro-influencers är här för att stanna.” säger Katarina Bergegård.

LOPPIevent Höststart går av stapeln den 2 september i Eric Ericsonhallen på Skeppsholmen med 200 specialinbjudna micro-influencers inom föräldramålgruppen. Konferencier för eventet är influencern och föreläsaren Manne Forssberg samt toppinfluencern och mammaprofilen Andrea Norrman.

Läs mer om LOPPI Höststart här!

Kontaktuppgift
Katarina Bergegård, VD
katarina@loppi.se
0701–060606